معرفی و بررسی گوشی ریلمی ۱۲ پرو و پرو پلاس ( 1402/12/20 )

معرفی و بررسی گوشی ریلمی ۱۲ پرو و پرو پلاس

پس از معرفی گوشی‌های ریلمی ۱۲ پرو و پرو پلاس که در رویدادهای مختلفی در چین، هند و... برگزار شد،‌ زمان مناسبی است تا به بررسی این گوشی از برند Realme بپردازیم.

ریلمی 12 پرو پلاسریلمی 12 پرو

در این نوشتار به بررسی ویژگی‌های کلیدی، طراحی، عملکرد، قابلیت‌های دوربین و... خواهیم پرداخت. گفتنی است که ریلمی ۱۲ پرو و پرو پلاس با مشخصات فنی قدرتمند و قیمت مناسب، به رقیبی سرسخت برای سایر گوشی‌های میان رده بازار بدل شده است.
با حامی همراه باشید...

طراحی

ریلمی ۱۲ پرو و پرو پلاس از زبان طراحی مشابهی با نسل فبلی خود برخوردار هستند. همانطور که می‌دانید ریلمی با همکاری طراح معروف ساعت الیویر ساویو (Olivier Saveo) اقدام به طراحی این گوشی‌ها کرده و طرح آن از ساعت‌های لوکس سوییسی الهام گرفته شده است.
ریلمی ۱۲ پرو و پرو پلاس دارای ظاهری جذاب و کاربرپسند می‌باشند. همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، پنل پشتی این گوشی‌ها از جنس چرم مصنوعی است که حس لوکس بودن را به کاربر منتقل می‌کند.
الیویر ساویو - ریلمی 12الیویر ساویو - ریلمی 12

در قسمت نمایشگر، لبه‌های گوشی خمیده است و گوشی راحت‌تر در دست جای می‌گیرد. دوربین سلفی نیز بصورت پانچ در قسمت مرکزی صفحه نمایش قرار گرفته و حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. 
وزن هر دو مدل نیز تقریبا یکسان است؛ نسخه Realme 12 Pro حدود ۱۹۰ گرم و Realme Pro Plus حدود ۱۹۶ گرم می‌باشد. 
ریلمی 12 پرو پلاسریلمی 12 پرو

نمایشگر

ریلمی 12 پرو و پرو پلاس هر دو از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی OLED بهره می‌برند که دارای وضوح Full HD+ بوده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند و نسبت به نمایشگر نسل قبل تغییری نداشته‌اند.
از دیگر مشخصات این نمایشگر می‌توان به حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI-P3، فناوری کاهش نور PWM، شیشه‌ی Double Reinforced با ضخامت ۰.۵۵ میلی‌متری و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی اشاره کرد.
ریلمی 12 پرو پلاسریلمی 12 پرو پلاس

دوربین

یکی از تفاوت‌های مدل ریلمی ۱۲ پرو پلاس نسبت به مدل پرو مشخصات دوربین می‌باشد. در مدل پرو پلاس ما شاهد سه دوربین هستیم؛ دوربین اصلی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX890 سونی، ماژول تله‌فتو پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابری و یک سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی.

ریلمی 12 پرو پلاس - دوربینریلمی 12 پرو - دوربین

این ترکیب در نسخه پرو با سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX882 سونی، ماژول تله‌فتو ۳۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲ برابری (فاقد تکنولوژی لنز پریسکوپی نسخه پرو پلاس) و سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی چیده شده است.
در هر دو نسخه پرو و پلاس دوربین‌ها از قابلیت ضبط ویدیهای 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه برخوردار هستند.
دوربین سلفی در هر دو نسخه پرو و پرو پلاس دارای تفاوت است. مدل پرو پلاس برند ریلمی ۱۲ دارای سنسور ۳۲ مگاپیکسلی و نسخه پرو دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی است که در هر دو نسخه شاهد دیافراگم f/2.4 هستیم.
ریلمی ۱۲ پرو پلاس - دوربینریلمی ۱۲ پرو - دوربین

مشخصات پردازشی

در هر دو نسخه پرو و پرو پلاس ریلمی ۱۲، شاهد حضور تراشه‌های ۴ نانومتری Snapdragon هستیم؛ در مدل پرو پلاس از Snapdragon 7S Gen2 و پردازنده گرافیکی Adreno710 در کنار رم ۱۲/۸ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶/۱۲۸ گیگابایتی استفاده شده است که در نسخه 12 گیگابایتی امکان افزایش رم بصورت مجازی تا ۲۴ گیگابایت مهیاست.

ریلمی ۱۲ پرو پلاس - پردازنده

در نسخه پرو وظیفه پردازش بر عهده Snapdragon 6 Gen1 و پردازش گرافیکی بر عهده Adreno710 می‌باشد. حافظه رم در این مدل ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶/۱۲۸ می‌باشد. رم مدل پرو نیز می‌تواند تا ۸ گیگابایت بصورت مجازی ارتقاء یابد که در نتیجه می‌توان به حافظه رم ۱۶ گیگابایت دست یافت.

باتری

مشخصات باتری ریلمی ۱۲ در هر دو مدل پرو و پرو پلاس مانند نسخه پیشین ۵.۰۰۰ میلی‌آمپر است که در مدل پرو با یک شارژر ۶۷ وات و در مدل پرو پلاس با شارژر ۱۰۰ وات عرضه می‌شود.

ریلمی ۱۲ پرو و پرو پلاس - باتری

دیگر امکانات

گفتنی است گوشی‌های ریلمی ۱۲ پرو و پرو پلاس دارای رابط کاربری Realme UI 5.0 می‌باشند و با نسخه اندروید 14 عرضه می‌شوند.
در بخش ارتباطات هر دو نسخه پرو و پرو پلاس از قابلیت نسل پنجم ارتباطات، بلوتوث نسخه ۵.۲ و وای‌فای نسخه ۶ پشتیبانی می‌کنند. هر دو نسخه از سیستم مسیریابی ماهواره‌ای GPS، GLONASS، Beidou و Galileo و صدای استریو (۲ اسپیکر) با قابلیت Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات کلی ریلمی ۱۲ پرو پلاس
ریلمی ۱۲ پرو پلاس

ریلمی ۱۲ پرو پلاسریلمی ۱۲ پرو پلاس

مشخصات کلی ریلمی ۱۲ پرو

ریلمی ۱۲ پروریلمی ۱۲ پروریلمی ۱۲ پرو

 

رویه ارسال سفارش

هزینه ارسال کالا تا سقف 50 میلیون با مشتری میباشد و 50 میلیون به بالا هزینه ارسال رایگان میباشد. کالاهای حجیم مانند اسپیکر و کنسول بازی و... هزینه ارسال با مشتری میباشد. تمامی ارسال های کالا با پست خصوصی نظیر تیپاکس انجام میشود و بعد از آماده سازی کالا، کد پیگیری و لینک سایت برای پیگیری مراحل ارسال کالا برای شما پیامک میشود.

ضمانت بازگشت کالا

فروشگاه در صورتی کالای مرجوع شده رو قبول میکند که پلمپ کالا باز نشده باشد