بررسی برند ریلمی - برای پریدن جرأت به خرج بده ( 1402/10/20 )

بررسی برند ریلمی

استارتاپ‌ها و برندهای نوظهور

چندین سال است که در دنیای دیجیتال و فناوری، برندهای نوظهوری پدید آمده‌اند و هر روز اسامی گوناگونی را می‌شنویم. به‌طور ویژه در حوزه گوشی‌های موبایل و تلفن‌های همراه هوشمند؛ چرا که با فراگیرشدن استفاده مردم از وسایل ارتباطی، بازار بسیار بزرگ چند میلیاردی پدیدار شد. همچنین ظهور سیستم عامل‌هایی نظیر iOS و Android زیرساخت استفاده از تلفن‌های همراه را به‌کلی تفییر داد و بازار تلفن‌های همراه را که زیر سلطه بی‌چون‌وچرای برندهایی نظیر Nokia بود خارج ساخت.

گرچه سیستم عامل iOS به‌طور انحصاری در اختیار کمپانی Apple و محصولات آن یعنی iPhone قرار دارد، اما ورود سیستم‌عامل Android‌ باعث شد کمپانی‌های نوظهور بسیاری در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند ورود کنند؛ چرا که ویژگی متن‌باز بودن سیستم‌عامل اندروید به تولیدکنندگان این اجازه را می‌داد که بتوانند محصول خود را با معیارهای برند خود تولید کنند. رفته رفته کمپانی‌های نام‌آشنا و نوظهور بسیاری به سمت تولید محصولات دیجیتال خود که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید بود رو آوردند. این موضوع چنان گسترش پیدا کرد که امروزه محصولات دیجیتال و هوشمند اندرویدی، پرفروش‌ترین محصول دیجیتال در دنیاست.

بررسی محصولات ریلمی

به‌طورحتم این حجم از تقاضا، ریسک حضور در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را برای استارتاپ‌های حوزه دیجیتال و فناوری بسیار پررنگ می‌کند. اما برای ماندن در بازار‌ رقابتی گوشی‌های هوشمند چالش‌های بسیاری وجود دارد. موضوعی که کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی و... به‌خوبی آن را درک کرده‌اند و آن را در محصولات خود به نمایش گذاشته‌اند.

در این میان شرکت‌های بسیار بزرگی نیز وجود دارند که این رقابت را واگذار کرده‌اند؛ کمپانی‌های بزرگی هم‌چون LG که به تازگی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شده است و یا کمپانی Sony که تولید گوشی‌های هوشمند خود را تا یک یا دو محصول در سال کاهش داده است.

 

برند ریلمی (Realme)

این برند یکی از زیر مجموعه‌های شرکت اوپو الکترونیکس (OPPO Electronics) بوده که توسط رئیس سابق اوپو الکترونیک و رئیس بخش تجارت خارج از کشور آن، آقای اسکای لی (Ski Li) در سال ۲۰۱۸ از این مجموعه جدا و به یک شرکت تجاری با نام Realme بدل شده است.

بررسی برند و محصولات ریلمی

 

این برند در ۱۵ می ۲۰۱۹ در اولین کنفرانس خود در پکن چین به‌طور رسمی وارد بازار چین شد. مدل‌های Realme X، Realme X Light و Realme X Master Edition در این کنفرانس رونمایی شد و در همین سال بود که این کمپانی توانست وارد بازارهای اروپا، جنوب شرق آسیا، هند و چین شود.

برای این که بتوانید میزان مؤفقیت و رشد این شرکت را لمس کنید، کافی است به گزارش کمپانی معتبر کانترپوینت (Counterpoint) نگاهی بیندازید که در آن به فروش ۴٫۷ میلیونی برند ریلمی اشاره شده؛ این میزان رشد ۸۴۸ درصدی این برند را نشان می‌دهد که باعث شد ریلمی به یکی از ۱۰ تولیدکننده برند تلفن‌های هوشمند در جهان بدل شود.

جالب توجه است که محبوبیت و فروش بالای محصولات این برند تنها در ۳ سال اتفاق افتاده است.

ریلمی را می‌توان اولین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند با دوربین پاپ‌آپ و اولین تولیدکننده گوشی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در جهان دانست. همچنین اولین گوشی 5G جهان، ریلمی X50 5G می‌باشد.

همان‌طور که اشاره شد، برند ریلمی یکی از برندهای نوظهور دنیای دیجیتال است که در مدت زمان کوتاهی به قله‌های مؤفقیت بسیاری دست یافته‌است. علل مؤفقیت این برند را می‌توان نوآوری، توجه به سلیقه کاربران و طراحی روز، کیفیت ساخت درخورتوجه و ارزش خرید بالای محصولات این برند دانست.

رویه ارسال سفارش

هزینه ارسال کالا تا سقف 50 میلیون با مشتری میباشد و 50 میلیون به بالا هزینه ارسال رایگان میباشد. کالاهای حجیم مانند اسپیکر و کنسول بازی و... هزینه ارسال با مشتری میباشد. تمامی ارسال های کالا با پست خصوصی نظیر تیپاکس انجام میشود و بعد از آماده سازی کالا، کد پیگیری و لینک سایت برای پیگیری مراحل ارسال کالا برای شما پیامک میشود.

ضمانت بازگشت کالا

فروشگاه در صورتی کالای مرجوع شده رو قبول میکند که پلمپ کالا باز نشده باشد